Järlövs Skjutskola o Jaktskyttebana

Idag har jag och 10 andra som tar jägarexamen på skolan varit på Järlövs Skjutskola o Jaktskyttebana. Med skräckblandad förtjusning kom vi fram efter ca 1 timmas bilfärd. Vi delades in i "längdordning" och jag hamnade med två andra och tro det eller ej var vi den "långa" gruppen, jag känner mig lite glad för det måste jag säga...

Vi gick igenom grunderna och vi började sedan skjuta. Jag började med att blunda med höger öga (vilket är helt fel). Det har alltid varit naturligt för mig eftersom jag alltid gör det när jag fotar. På det sättet träffade jag två st lerduvor. Sedan när jag fick höra att det var fel blundade jag i stället med vänster och träffade på en gång tre st i rad. Detta kändes fortfarande inte bra för mig i slutet så nästa gång vi åker dit skall jag ställa om mig till vänster skytt!
Våran lärare var otroligt duktig och lärde ut på ett väldigt bra sätt. Ett stort + till honom.
Klicka här för att komma till Järlövs Skjutskola o Jaktskyttebanas hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0